onsdag 15 augusti 2007

Tapetfunderingar

Surfar runt och tittar lite efter tapeter att göra om vitrindörrarna i köket med.
-Redan? undrar vän av ordning.

Ja, det gröna är snyggt som tusan, men det är fel nyanser för att passa med det röda i stolar och tavla. Så nu letar jag nytt. Rött. Gärna med mönster. Men det finns mycket dassigt och tapetmodet går uppenbarligen åt det mer murriga hållet just nu. Två som börjar likna nåt (fast säkert fel röda nyanser) är:


och

Snubblade över en rolig butik också. Finns tydligen live i Malmö. Tur att vi ska dit snart så kan man få känna lite på orangea vävtapeter och förfasas.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jag föll för den översta - jättefin!

Maria sa...

Aah. Tapetorama. Fin butik, trevliga innehavare. Finns säkert några piffiga bitar medaljongtapet att förgylla matplatsen med *ler*
För övrigt börjar Fs blåsor torka ut! Hurra (även om jag just nu ropar hej innan...ja, du vet), chansen är stor att hon faktiskt kommer vara osmittbar till helgen iaf!

Anonym sa...

Hmm. Jag föll också för den översta men vet likväl att titta på tapeter på en dator är mer för att inreda ett hus i The Sims och inte hemma då färgerna sällan återges som de ska.

Stolen har jag förövrigt också sedan 1,5 år tillbaka. Fast svart då röd inte fanns då.

Jeez sa...

andreas, helt klart så att färgåtergivningen är som den är på datorn. som tur var kan man ju få hem provbitar. Fast bäst är nog ändå att förlusta sig i en tapetaffär och bläddra i kataloger...

Anonym sa...

Ja för det är ju dessutom ett bra tidsfördriv och dagsaktivitet att förkovra sig bland tapeter av alla dess slag. Man kan uppleva många känslor allt från åtrå till förakt inför olika tapter och dess utseenden.

SqZ sa...

Det slår mig nu att den översta är ruskigt lik den vi valt som fondtapet :-)

Jeez sa...

Sqz, då kanske man kan få se på en bild hur den ser ut live?