tisdag 31 mars 2009

Tandhygienisten

805 kr fattigare och en ömmande mun. Men Berit var i alla fall snäppet trevligare än tandläkaren, om än mycket tydlig.

Jag har redan bokat in ett andra besök. Inte för att jag vill. Utan för att jag inte vågar prioritera bort det. Tandsten är allvarliga saker.

Funderar på om jag borde söka upp tidigare tandläkare jag haft och låta dem träffa Berit. Varför har de aldrig sagt nåt om detta? Varför läser vi inte om det i skolan?

Nästa gång ska jag ta med min tandborste och visa hur jag borstar mina tänder. Visste ni att det är en särskild teknik att borsta med eltandborste? Man undrar hur vissa lyckats med en akademisk examen men missat detta?

Nu måste jag gå och hitta tandtråden...

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Teknik med eltandborsten? Hjälp!! Hur ska man borsta?!

Jeez sa...

Man ska liksom inte gnugga fram och tillbaka utan ta en tand i taget och borsta med runda rörelser så att man kommer åt överallt. Bak och fram. Och så på tuggyten naturligtvis.