lördag 20 december 2008

Rymdkalas

Det är lätt att bli distraherad av adventsfiranden, skolavslutningar, julmiddagar, verksamhetssammanfattningar och julförberedelser. Plötsligt så är det dags, det där som vi pratat om i nästan ett år. Mejlinbjudningar skickas sedan glöms det bort. Eller snarare skjuts resten av planering och fix framåt. Tills igår kväll. Då handlades det och idag städades det. Tills det ringde på dörren. Sedan var det full fart, med fem glada barn, några glada vuxna och ett glatt syskon. Eller förlåt, en rymd kitty-katt, stålmannen, en rymdpirat och en rymdhjälte. Det lektes, åts och fiskades rymddamm. All in all mycket lyckat. Nu mat.






Om storheten i att ha en femåring bloggar jag när det inträffar, dvs på tisdag. Om det finns tid.

5 kommentarer:

Sus--IE sa...

Oj, så städat och fint. Står själv mitt uppe i en massa skräp som det ska bli nån sorts ordning på.
God Jul önskar jag dig!

Evas blogg sa...

Rymdkalas, det lät fint det! Hoppas den blivande femåringen är nöjd!

Jeez sa...

Sus--IE, Det röjdes järnet hela förmiddagen ska jag säga! Och sov- och arbetsrum öppnade vi inte dörrarna till. Det är lika bra att bekänna det på en gågn! Kanske blir de fixade i veckan?!

Eva, han var väldigt nöjd!

Pihlina sa...

Men hallå... fick inte JAG komma på rymdkalas bland 5-åringar... *surar en stund*
Grattis till Elias imorgon! :)

Jeez sa...

Peterlina, du är ju sjuk jämt ju, kan man inte ha här jue... ;-)