lördag 8 december 2007

Sju önskningar

Jag har blivit utmanad. Jag skippar sånt som jag alltid önskar; fred på jorden, god vilja till alla och en var, lite extra tid (med lyckliga tillfredsställda barn) att sova och göra egna saker på, snälla barn, klokhet ... ja ni vet...

1. Ny spis. Ugnsluckan håller på att gå i bitar.

2. Se tidigare inlägg. Bara för att de är snygga.

3. En resa till New York... ah, tempot, livet, shoppingen, parkerna... längtar tillbaka... Eller Spanien... eller London... eller Uganda...

4. En heminredare som fixar till hemmet. Eller ett extra rum. Behövs motivering?

5. En ny soffa. Jag försökte förgäves vinna en på tv härom veckan. Min motivering handlade om att jag behövde en ny soffa för barnen att smula i... men det var nån Filippa eller Ingela som vann *muttrar*

6. En kitchen aid. Inte för att jag tror att jag skulle använda den riktigt varje dag, men den är ju snygg när den bara står till skillnad från de flesta andra matberedare). Den är snordyr och i det redan snordyra priset ingår inte ens alla tillbehör (tex skärmaskindelar) men den är ju snygg sa jag ju!

7. Överraskningar -de bästa presenterna är ju givna med kärlek, smått eller stort spelar ingen roll. Faktiskt.

Ja vilka vill jag passa vidare till? Peterlina, Carcol, Essa, Eva, Kaffemoster, Drottningen och Cissi

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jag har antagit utmaningen. Även jag hoppade över fred på jorden, som jag ser som en självklarhet.

Cecilia sa...

Jag skippade inte fred på jorden.
Men jag får väl va din kompis i alla fall va?!?!?
=)

Anonym sa...

tack för att du inte utmanade mig! jag tycker listor är "sådär"... jag hr t.o.m. slutat skriva önskelistor inför julen! tror jag skrev dem till långt över 20... de var ju praktiska! *grin*

Har idag bloggat något som du säkert vill kommentera på! (hoppas jag?)
och eftersom nya blogger inte vill ge mig plats med min bloggadress lämnar jag den här. (tills de ändrar sig??)

Http://giraffen197.webblogg.se

Jeez sa...

Cissi, såklart!

Josephine, *harkel* jag tänkte inte ens på dig... var väl ett gudomligt finger med i spelet... ;-)

*går och spanar in bloglines efter nya inlägg*

Jeez sa...

Eva, jag läste! (du föll bort i förra kommentaren, man ska inte hålla på o klippa o klistra så mycket som jag gör... *muttrar*

Ms Garbo sa...

Du menar att jag ska göra en BLOGPOST??

Nä, det orkar jag inte..!

Jag kan avslöja en het önskan här istället: En massa pengar, till en fin lägenhet jag hittat!