onsdag 13 februari 2013

Who am I?


Vem är jag? Funderade på ett självporträtt, rakt upp och ner. Det säger också en del. Om fåfänga, hur många omtag innan det dugit? I vilket ljus? Med vilken bakgrund? Varför? Funderingar om att acceptera sig som man är, om yta och djup bortom det synliga, fasaden. Om det man vill visa upp och det man inte vill. Det andra ser vid första anblick -och det som de kanske upptäcker vid närmare betraktelser.

Tog den här bilden under dagen. Min utsikt idag. Oftast med kollega i blickfånget. Fascinerades av de djupa väggarna, över historien som gjort dessa väggar nödvändigt tjocka -och så småningom onödigt tjocka. Funderar på mina egna väggar. Var jag byggt murar. Och varför. Och om de är nödvändiga nu. Funderar kring var jag släpper in ljus (och syre) till mitt inre. Så det blev ett självporträtt. På ett annat sätt.

Inga kommentarer: