söndag 21 juni 2009

Vacation summer 2009 part 1:7


Hejdå snickarboden, hejdå grå villan, hejdå röda villan, hejdå isboden, hejdå dasset... det tog ett tag att säga hejdå idag med sonen. Men vi kommer tillbaka. Och det var med tillfredsställelse som jag lämnade en väska med kläder och prylar till nästa gång -noga nedskrivet så att vissa ska ha koll och inte pakca dubbelt...


Vi åkte bokstavligen från solen på landet till regnet i stan. Men lite skönt är det att vara hemma, det går inte att komma ifrån, hur idylliskt det än kan te sig där utåt skärgår'n.


3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Nu har jag kollat in your vacation. Så idylliskt och fint. Är det erat hus? I Stockholms skärgård?

Jeez sa...

Jepp. Eller min pappas och fasters(farmors). Otroligt fint, men också mycket jobb ;-)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det härliga är väl att lämna ett fint ställe för att sedan välkomnas av sitt andra fina hem. Så tycker jag om att känna. Jag ser med nya ögon på min inbodda lägenhet och tänker att det är riktigt fint - och när jag kommer ut till landet igen så är det en fröjd att upptäcka och återupptäcka...