torsdag 25 juni 2009

Från det ena till det andra.

Halva arbetsdagen gick idag åt till IKEA och jakten på ett avlastningsbord som fanns i butik men inte på datorer. Tills en kille hittade den åt en annan kund, som jag snabbt stalkade när jag insåg vad hon frågade efter. När jag konstaterade att jag ville ha två likadana så sa rolighetsministerna att hon just fick den sista... en timmas jakt i onödan... men nej, han garvade och jag konstaterade med ett leende att han var ond.

Den andra halvan av arbetsdagen gick åt till begravning och handledning. Nu ska jag titta på predikan och helgens två dop. Inte för att arbetsdagen inte skulle vara slut, utan för att slippa ha en ofärdig att angripa lördag natt efter dans och picnic!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

stackars stackars dig!
Finns bänken ingenstans eller åtminstone på nåt annat ikea? Kanske finns det andra varianter?
Allt löser sig. Hoppas du inte sliter ihjäl dig i helgen.

Jeez sa...

Avlastningsborden fraktas till kapellet imorgon. Han var ju ond ju och skämtade med mig aprillo!

Cecilia sa...

ah! ondaste av onda...