tisdag 27 maj 2008

Turistens klagan

Dagen har tillbringats med gudstjänstplaneringar, baksmak och en hel del klagande över brännbollen som skulle spelas på ungdomskvällsavslutningen. Jag klagar till strax innan mässan sa jag och kvart i sex (för att vara exakt) slutade jag. Vi firade mässa och gick sedan ut och spelade kubb! Japp, mitt lag vann, grillkorv och mördarkakor åts i mängder och vi kånkade till sist hem med heta engångsgrillar (procession och rökelse kan väl aldrig vara fel?) för att avsluta hemmavid med prisutdelning och kramring.

En typiskt bra dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

mördarkakor? Samlar på tips!!

Anonym sa...

blir oxå nyfiken på mördarkakorne!
vilka gick i åprocession, hela arbetslaget eller?!

Jeez sa...

Återkommer med receptet när jag träffat husmor och lurat av henne det!

Det var väl jag och diakonen och så en äldra ungdom eller två (jag bar den tunga tändsticksasken och kunde ju inte bära engångsgrillarna gu'bevars ;-) )

Evas blogg sa...

Mördarkakor?! Låter hemskt med är säkert goda.

Ms Garbo sa...

Jag vill inte ha något recept på mördarkakor.

Jag vill ha MÖRDARKAKOR!

:9