lördag 17 maj 2008

*harkel*

Sedan jag blev präst för 8 år sedan har jag varit sjukskriven med talförbud två gånger á två veckor. Det är svårt att göra sitt jobb utan att få tala. Och eventuella konfidenter som man kan lyssna till skulle nog bli frustrerade att inte få ut ett endaste pip...

I några dagar nu har allergier i kombination med nån liten förkylning gjort att jag hostar och rosslar och snorar en hel del. Särskilt i kombination med prat. Därför vilar jag rösten och allas öron ikväll. Imorgon är det mässa med små och stora (välkomna!) och jag får kanske tänka om predikan till en mer tecken- eller bildbaserad än den jag har?

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Oj det lät inte bra. Svårt att hålla gudstjänst utan röst. Krya på dig!

Madicken sa...

En predikan med mimdrama?

Evas blogg sa...

Hoppas du fått igen din röst!

Anonym sa...

Inte kul. Jag vet hur det känns, två-tre år i jultid förlorade jag rösten och var sjukskriven i tre veckor åt gången. Mycket frustrerande. fick rekommendationen att kolla stämbanden efteråt, de kan ju ta skada. krya på dig!

Jeez sa...

tack alla. rösten höll och tabletter funkar. men det är mycket pollen ute.