torsdag 8 maj 2008

barn och nattvardsteologi

Idag skulle jag prata gudstjänst och nattvard med barnkörerna inför Heliga Trefaldighets dag och "Mässa med små och stora". Första kören gick okej. Dom gick i sex-års och ettan. Efteråt pustade jag ut och tänkte att den andra kören i alla fall blev lättare eftersom de är äldre.

Den andra kören var inte äldre. Det har skett förändringar under året jag varit borta. Den andra kören var den efterlängtade och efterfrågade småttingkören för 4-5åringar.

Det var inte lättare.

2 kommentarer:

Maria sa...

*asg* i de lägena tröstar jag mig med att det ju faktiskt är ett mysterium, och att barnen nog instinktivt förstår bättre än vad vi gör med vårt förnuft. Men inte blir det lättare att förklara för det...

Anonym sa...

Oj inte helt lätt kan jag tänka. Själv känns det som om min hjärna äntligen har börjat fungera teologiskt igen efter ett år i stiltje. Ja nu tog jag ju i och visst har det blixtrat till ibland...
Hoppas du har/har haft en underbar pingsthelg. Må anden vara med dig.