lördag 1 december 2007

En regnig dag på E4:an

Var bjudna på dop i Gävle så vi lånade bil och pinnade upp. Vi kom iväg sent och den lånade bilen läcker olja så jag hade inte räknat med att det skulle gå fullt så snabbt som det faktiskt gjorde -två timmar drygt inklusive mackbesök i början och lunch på vägen. Anledning? Jo, förbi Uppsala och faktiskt ända upp till Gävle har man byggt ordentlig motorväg. Dvs, man behöver inte stanna vid hundra rödlysen genom Uppsala OCH det är flerfiligt och något rakare på Uppsalaslätten där man tidigare tvingats igenom varje liten byhåla på slingrig smal väg med alldeles för mycket och tung trafik. Halleluja!

Dopet var livfullt och vackert och välsignat och det var härligt att träffa gamla vänner som det är alldeles för sällan vi träffar nuförtiden. Vi fikade och gullade med bäbisar och busade med barn ända tills alla andra gäster åkt hem. Då beställde vi kinamat och åt och sen gav vi oss hem i snålblåst och ösregn.

-"Mamma, nu orkar jag inte att det ska vara så mörkt att jag inte ser nåt ut" gnällde sonen. Socker- och kalasstinn somnade han i höjd med Uppsala och väl hemma i hissen i mammans famn började han sovandes att gapskratta. Det var en bra dag.

Vi gav för övrigt bort ett utedass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jahaja, så NU kan man minsann få gåvokort. jag känner mig fortfarande blåst på mitt dass, och de har skickat iaf tre fina brev med svältande barn till mig.

Jeez sa...

*s* Jag tycker generellt att deras nya hemsida är mycket bättre upplagd -tydligare och lättare att hitta. Kampanjsidan alldeles speciellt. Just OM man vill ha gåvobrev ska man ju LÄTT kunna få det. Och det ska vara lätt att slippa deras tiggarbrev efteråt också. Faktiskt. Själv pysslade jag ihop ett eget. Jag har ändå inte den framförhållningen att de hinner få den i tid och jag vill inte komma helt tomhänt...

Maria sa...

*meh* jag hittade inga utedass, bara getter, hiv-medicin och skoluniformer.

Jeez sa...

Jag bestämde mig för att länka till kampanjsidan, m en den fanns inte uppe förrän den 1 dec och jag inhandlade den 30 Nov så jag fick hålla till godo med deras "gamla" utbud.