tisdag 17 juli 2007

Planer att fly storstaden

Livet går sin gilla gång. Men det är inte jättekul i stan på sommaren när det är fint väder även om det finns bra lekparker som vissa inte vill lämna när man väl kommit dit. Vi funderade en kortis på att åka till landet i finska skärgården, men det blir mycket resa och lite tid där. Istället bestämde vi oss för landet i stockholms skärgård. Inte samma service med barnvakt och så, men lika härligt. Så på torsdag morgon bär det av. Jag kräver inte solgass, men håll tummarna för regnfritt i alla fall, det är så mycket lättare då när utedasset ligger ute i skogen en bit från hus och tvättmöjligheter ligger lika långt åt ett annat håll (alternativt havet men som den stolta badkruka jag är vägrar jag tills jag blir lika gammal som farmor).

7 kommentarer:

GS sa...

hello! i'm italian! your blog is beautiful! also i have a blog:
http://superjuventus.blogspot.com
you go in my blog and you erite a comment! thank!

séra Jónatan sa...

Jag hoppas att ni får det skönt. Gratulerar till dottern, om jag inte sagt det. Har hon fått sitt 0707070707?

Jeez sa...

Tyvärr inte 0707 som fyra sista, men det var kanske för mycket att hoppas på! ;-)

Anonym sa...

*Hrm* bortsett från att farmor (mormor) faktiskt badat varenda sommar fram till för ett tag sen...

Ni skulle haft syster F. med er, hon verkar vara en toppen-nanny! ah, vad avundsjuk jag blir nu på alla som får se lilla Ester!!
*krama dem från mig!*

Anonym sa...

glöm inte blöjorna! ;-)

Jeez sa...

josephine, exakt. När jag är 94 ska jag också bada ;-)

Evas blogg sa...

En badkruka till!! Jag väntar också med att bada tills jag är 94! Hoppas ni får fina dagar i skärgården, själv åker jag till Göteborg.