fredag 9 november 2007

Modeval

Igår berättade sonen att det var dags att börja fundera på vad man ville klä ut sig till. Så småningom förstod jag att det handlade om kläder till Luciafirandet. Det är svårt med så många val. Man kan vara tärna, lucia, tomte, stjärngosse eller tomte sa sonen.

Idag blev jag inbjuden till en facebookgrupp med namnet "rädda stjärngossarna". Självklart blev jag medlem. Sonen har varit stjärngosse båda sina dagisluciatåg. Den enda. Med en STOR luciaklänning ovanpå overaller och struten käckt på svaj ovanpå mössa (eftersom de tågar utomhus om inte det var uppenbart). Och så stjärna i ena handen och ljus i det andra.

Så började sonen och jag prata om detta igen och vi bestämde att vi skulle ta och prova de kläder vi har -till alla roller utom lucia eftersom krona fattas och tomte eftersom han rätt ofta har tomtekläderna som pjamas. Här kommer lite modebilder... om en månad kommer den rafflande upplösningen -vad sonen valde!






eh, ja just. kanske skulle vänt bilderna... men dte tänker jag inte göra för jag har kämpat nog ikväll för att ladda upp de här på blogger. Spara bilderna själva och vänd på dem (eller vänd på skärmen) om det är viktigt ;-)

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Pepparkaksgubben är allra finast tycker jag.

Maria sa...

Öh, var den första tärna, eller? Jag gillar iaf stjärngossar! Och tomtar är bara fjantigt.

Jeez sa...

Eva, jo den är fin. Men har blivit väldigt vanlig då. Jag minns när jag var liten och man var tvungen att göra dräkt själv om man ville vara det (till skillnad från tex tomtedräkten då).

Maria, nä, tärnan fotade jag inte (= minus stjärnan i handen eftersom jag inte ville gå ner i källaren och dra fram glittret från någon gömd låda bakom madrasserna). Det är en triptyk (!) i stjärngossande.