onsdag 7 november 2007

Kräldjur

Ett tag innan dopet började dottern allt som oftast se ut som en ostbåge. Hon kämpade hårt och lyckades vända sig på magen allt oftare och med mindre möda. Väl där så slickade hon golvet/mattan/sängen och var ganska frustrerad. Den senaste veckan har dottern fortsatt sina gigantiska utvecklingssteg (åtminstone för en stolt och blödig mamma som jag). Huvudet orkar vara upprätt länge länge och hon sträcker sig inte bara efter grejjer. Hon rör sig också, med stor beslutsamhet om än något okoordinerat med händerna. Det är så häftigt att se!






Nu är det dags att barnsäkra lägenheten, plocka bort smålegot och annat som har kunnat spridas över golven och väja sig vid utdragna böcker i bokhyllan.

Jag undrar förresten om hon aldrig tänker vända sig åt höger...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det besvärligt det där att komma in i "barnsäkringstänket" igen. Björn paddlar ju sig runt på golvet (det vete tusan hur han gör, det är nog en kombination av rullnig och snurra i planet samt knuffa sig bakåt för han tar sig överallt) men än så länge är i alla fall trösklar ett hinder =).
Fast just nu ligger han iofs rätt däckad i soffan, den stackarn.

Evas blogg sa...

Åh, så söt hon är. Längtar efter en bäbis att snusa på.

Jeez sa...

fia, *ler* skönt med hinder -och frustrerande. De har ju en gäll röst när det inte blir som de vill...

eva, du får snusa när du vill! Fast du kanske inte är så rörlig nu när du blivit med affär? (eller så är det precis det du är, med inköpsresor och sånt!)

Evas blogg sa...

Jeez: Ja där sa du nåt! Inköpsresa till Stockholm. Det hade jag inte tänkt på :-). Jag har ju bara öppet halvtid så jag har en del lediga dagar, fast dom ska jag ju ägna mig åt studier. Får väl se. Borde egentligen åka på studiebesök till någon Världsbutik, fick mejl från den i Uppsala idag. Har säkert mkt att lära av dem.

Jeez sa...

Jag gillar Globalen, fast nu har jag inte varit inne på väldigt länge (de har alltid stängt när jag är där nuförtiden av nån underlig anledning). De har ju varit igång länge också!

Jag gillar din idé dock, att också sälja eget. Liksom globalt-lokalt :-)

Evas blogg sa...

det var ett bra ord, ska jag ta med i min marknadsföring tror jag. Tack för det!

Maria sa...

Meh, hon bör väl inte vända sig åt höger, fatta vilka jobbiga diskussioner ni kommer ha hemma då!

Och lite mer allvarligt: E är tuff. Hom kommer krypa snabbt som bara den (och jag har hittat hennes julklapp idag :o)

Jeez sa...

Eva, det var så lite så!

Maria, Tänkte inte på det... jag menar att det hade med politisk preferans att göra... Och hon är cool! :-)

Anonym sa...

Bebisar tänker aldrig "jag orkar inte, jag gör det imorgon"...