onsdag 3 oktober 2007

Groundhog day?

Förra gången gick det över till eftermiddagen. När vänner kom på besök var hissen funkis.
I måndags var det dags igen. Hissen är fortfarande inte fixad. En lapp om att reservdelar är beställda finns på entréplan men ingen tidsangivelse. Det är inte helt utan associationer till filmen Groundhog day (på svenska "Måndag hela veckan"). Suck och stön. Med risk för att vara tjatig: att bo fem trappor upp är inte ultimat med en spädis och en ibland ganska trotsig 3½-åring. Resevagnen och mjukliften bor på nedre plan nu i alla fall. Grannen ovanpå kom flåsande upp (observera, nästan uppe) med sin hund och erbjöd bärhjälp, hon behövde "ändå träna sina opererade fot". En vardagshjälte värd att hylla. Funderade på att ta kort, men visst inte hur jag skulle lyckas eftersom båda händerna + mage + rygg var upptagna med att bära barn och saker. Ni får hålla tillgodo med en annan bild. Den säger något om hur jag känner mig varje morgon jag ska iväg och varje eftermiddag när jag ska hem.


9 kommentarer:

Ms Garbo sa...

Men hur värdelöst som helst!!

Evas blogg sa...

Fem trappor!!! Oj vilket slit med två barn och sig själv och allt annat som ska med!

Jeez sa...

Japp japp japp.

Men vi håller tummarna och ber en bön för att det är klart i em.

En kollega skrev på facebook att hpon var i samma sits, där hade de beställt reservdelar från Frankrike...

(eva, en del menar att vi nu straffas för den fina utsikt vi har -just nu byter jag gärna bort den! Men dina fina bilder hemifrån visar ju att man både kan slippa trappor och ha fin utsikt så jag tror inte på dom! ;-) )

Anonym sa...

...nu blev jag nostalgisk. Inte så mycket för att jag tänker på att hissen hade lagt av när vi flyttade från 18:e våningen i Nyponet, utan för att jag tänker på när VH1 visade Groundhog Day en hel vecka i sträck samma tid varje kväll. Metateve.

Jeez sa...

Enar, minns jag fel att ni dessutom hade fler hissar i det huset?

Anonym sa...

Två till hade vi (förutom den lagstadgade bårhissen), och de gick dessutom den aktuella dagen, dock var de lite svåra att trycka in soffor och sängar i.

Men barn höll vi oss ifrån att skaffa medan vi bodde så primitivt!

Jeez sa...

Ja, jag måste kanske motionera till årsstämman om ytterligare en hiss, det här duger inte.

Anonym sa...

Eller sånadär ryggraketer de hade och invigde (inveg?) nåt OS i US med.

Jeez sa...

vilken bra idé! Fats det är svårt att få balans med såna på barnvagnar tror jag. Å andra sidan, om man bara lyckas med balansen, så kan manju ha hjälp av den när man ska ta sig fram över allt och det är ju tilltalande.