onsdag 10 oktober 2007

Föräldradagar

Det är konstigt att så många bränner inne sina föräldradagar.

Härom veckan tog en vän ut en semesterdag för att kunna vara med vänner och pyssla (nej, vi scrappar inte). "Om jag vill vara med familjen [mer än man ändå är] så har jag föräldradagar kvar" sa hon. Ja, varför inte? Faktiskt. Som förälder till små barn är det inte särskilt mycket egen tid man har. Och hur mycket man än älskar sina barn och vill vara med dem så behöver man också få längta efter dem ibalnd!

När jag inte längre tar ut föräldradagar så här intensivt som nu ska jag ta ut några semesterdagar för mig själv och föräldradagar för att mysa/ha roligt med mina barn. Så där bara ändå. Ingen behöver oroa sig för att jag inte kommer ta ut mina dagar.

Maken kommer ta sina också. Inte för att vi ska vara jämställda per se utan för att våra barn har rätt till det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det känns bättre för dig att kalla det för "pyssla" så gör vi det. ;)

Pihlina sa...

Ska jag kanske lägga till "pyssla" och förklara det som att man scrappar i den nya bloggen? Heeehe

Ms Garbo sa...

Scrap? Edeförnå?

Jeez sa...

:-P