måndag 8 oktober 2007

Roslagsbanan


Jag och Ester baxade och skakade oss till Näsby park för att hälsa på min farmor idag.
Det är märkligt att man i en kommun som Täby inte vill ha bättre standard på tågen -typ modernare, mindre skakiga, lättare att gå av och på med barnvagnar, dra-maten eller bara käpp.

Å andra sidan åker väl de som har inflytande i sina glassiga bilar och skiter högaktingsfullt i vad-hette-det-nu-igen-kollektiv-*hurv*-trafiken. Vad finns det annars för förklaringar?

Men lagom stora/små barn får i alla fall jättefina biljetter av konduktörerna!

6 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Har du njutit av en tågresa på Sveriges sista elektrifierade smalspårsbana med persontrafik? Det var väl underbart ;) Hur många järnvägsnördar grät inte bittert när Nordmark-Klarälven järnväg lades ned och fick åka till SL för att åka lite härligt smalspår.

Skämt åsido tycker jag att det är märkligt att Stockholm med sin fantastiska infrastruktur och kollektivtrafik har biltrafik överhuvudtaget.

Jeez sa...

Smalspårsbanan är väl helt okej, det är tågvagnarna och dess brist på komfort jag klagar på.

Men visst har du rätt i att biltrafik i Stockholm skulle kunna minskas rejält. fast då skulle man ju inte få visa upp sina skinande rena (?) SUVar...

séra Jónatan sa...

SUV = Satans universella värsting (?)

Jeez sa...

*s*

Anonym sa...

och då är det ändå de "nya" vagnarna... minns du de gamla från 40-talet med skallrande fönsterrutor? *ler*

Jeez sa...

??? hu, de minns jag inte alls (kanske för att jag fram till för bara några år sen alltid åkte vil till farmor & farfar???)