söndag 9 september 2007

Ridå

Sitter och kollar på SL när bussen går. Det är regnigt och uschligt och man vill inte alls promenera (ja, det beror BARA på regnet och inget annat, jag lovar, idag är det regnet i alla fall). Det går en bra buss 10.42. Perfekt kyrkbuss.

Jag inser att jag nog behöver duscha och klä på mig om jag ska hinna. Jag gör så.

Jag tittar på klockan. Tjugo över. Bra. Vagnen i hallen är överfylld med cykelhjälmar, väskor och annat junk. Jag börjar riva i dem. Tjugo över?! Då behöver jag ju skynda mig om jag ska hinna med bussen. Jag ropar på maken för att hjälpa mig. Sätter på mig skorna, lägger åkpåseoverallen till rätta. Kollar blöjor i skötväskan. Barnet som ligger och sover i godan ro blir förflyttad till vagnen. Mössa på. Jacka på. Redo.

Maken: börjar gudstjänsten klockan tio idag?

Men jag är redo i alla fall. Bara 50 minuter kvar tills vi måste gå...

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

:-)! det är bra att vara ute i god tid!

Ms Garbo sa...

Bäva månde stans alla lattemammor, här har vi en morsa som är på hugget!

Jeez sa...

eva, jo, särskilt till kyrkan. Det kan ju ske under och bli fullt! ;-)

msGarbo, jepp. Watch out!

Evas blogg sa...

Hahaha!! Möjligtvis om det vore julotta.

SqZ sa...

Underbart! :-))

Jeez sa...

sqz, well. allt är relativt...