tisdag 3 april 2012

Tidsresor

Tänk att man på en nanosekund kan färdas genom tiden tillbaka till en annan tid i sitt liv. Något händer, något doftar, något triggar kroppsminnet eller känslominnet och så är man där. På gott och på ont.

Tänk att man har alla de där tiderna inom sig, alla åldrarna. Barnet, både det lilla rädda, bräckliga och det kaxiga omnipotenta som äger världen. Tonåringen som både är stor och liten samtidigt, mitt i att vilja vara helt unik och egen och samtidigt precis som alla andra, ve och fasa för att sticka ut -på fel sätt i alla fall. Den unga vuxne, med samtidig tvärsäkerhet och ambivalens för framtiden. Den vuxne, mitt uppe med jobb, barn, måsten och borden. Som både tycker det är skönt att landa i livet och som längtar efter det som var eller det som kommer.

Allt är jag, alla finns i mig. Och varje år, varje fas i livet stannar och bygger på vem jag är.

Inga kommentarer: