måndag 31 augusti 2009

Städligheter

"-Jag tycker om att städa, sa han. Jag är bra på att städa. Jag kan städa vad som helst på fem minuter. [...] Om fem sekunder kommer du inte se ett enda skräp [...] Ett! Två! Tre! Fyra och...fem!
KLICK
-Men [...] Vad gjorde du?
-Släckte ljuset förstås! Det är det snabbaste sättet som finns att städa.
-Det är ju fusk [...]
-Fusk! ropade han. Vad vet [du]!? Ser du nåt skräp? Eller ser du nåt skräp inte!?
-Jag ser ju ingenting [...]
-Då så! Smart! Smart! Smart! Så smart är jag. Rätt smart tycker jag!"

Min idol! Gissa vem/vad!

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Är det sonen som är så smart? Eller maken?

Cecilia N sa...

Karlsson på taket?

Maria sa...

Jag tycker också att han är smart! måste skaffa mörkläggningsgardin till mitt kontor...

Jeez sa...

Eva, nja.
Cecilia, du tänker rätt, men det är fel.
Maria, en god idé! Du är smartsmartsmart!

Anonym sa...

Plättlätt!

Mamma Mus kompis Kråkan!

*tar emot jubelåapplåder*

Jeez sa...

Mamma Mus måste vara en ny figur! ;-)




Jag visste ju att Du skulle veta Essa. Så absolut jubel och klang till dig!

Cecilia N sa...

Ja, med de rösterna i huvudet så var det ju lätt som en plätt!

Minns när jag allra första gången vaknade till "Kråkradion" när Mamma Mu var och simmade på badhuet i Sandviken.

Stella sa...

Jag som tänkte säga Farmville. Det verkar vara det svar på det mesta i dessa tider Jenny. ;) (och som du ser så har jag också snöat in på det lite...)

Jeez sa...

Nejdu Stella. Svaret på det mesta är ju JESUS!

Mamman på väg sa...

Kråkan!! Jag älskar - och det bor en kråka i oss alla. Åtminstone i mig.