onsdag 19 november 2008

En kos dagbok

03.20 går till mamma. Det är mysigare att sova där än själv. Och så vaknar hon när jag hostar och det är ju tryggt!
05.30 varför vaknar inte mamma? Jag får slå henne lite i ansiktet. Fattar hon inte att jag är hungrig? Var är vällingen?
05.40 välling är gott. Synd att den tar slut så fort. Myser lite. Undrar om inte brorsan ska komma hit snart? Vad mycket snor det är i min näsa. Jag måste nog torka bort det mot mamma.
05.50 Jag ställer mig här och skakar galler (sänggavel) så blir det roligare. Mamma vill ju bara sova hela tiden.
06.00 Undrar vad som händer om jag stoppar ner nappen här? Men, nu får jag inte tag på den. Maaammaaaa!
06.01 Jaha. Nu är vi uppe. Härligt! Leker lite. Varför lägger mamma sig genast i soffan?
06.30 Leka leka leka. Tur att det finns soffor att snyta sig i.
06.45 Jippi! Brorsan vaknade! Barnprogram och frukost. Jag har längtat!
07.10 Frukosten avklarad. Yoghurt är gott. Och roligt att kladda med.
07.40 Dags för påklädning. Brorsan ska få skjuts till dagis. Pax för att trycka på alla hissknapparna!
07.50 Yeah! Ensam hemma. Ingen brorsa som stänger ute mig från vårt rum. Jag måste leka. Stör ej.
08.20 Nu känner jag mig faktiskt ensam och gnällig. Se mig! Hör mig! Oj, det var ju jätteroligt att bonka fjärrkontrollen i bordet. Och i soffan! Då studsar den upp av sig själv igen.
08.49 Mamma frågar om vi ska sova. Gäsp. Jo, det är nog en bra idé. Kom mamma så går vi.
10.00 Det var skönt med en lur. Men varför ligger mamma i soffan och trynar?
10.05 Jag får vara med och laga äggröra. Himmelriket! Och gott är det också. Sånt här mellis skulle man ha jämt. Och hällövningar med josen är ju aldrig fel...

fortsättning följer...

3 kommentarer:

Madicken sa...

Hahaha, ja den där tiden kommer jag väl ihåg - så bra beskrivet, ser allt framför mig :)

Evas blogg sa...

Underbar beskrivning! Drar mig till minnes liknande stunder.

Emelie sa...

hahahhahahaha. Du beskriver underbart något jag inte har upplevt än pch inte riktigt v et om jag kommer att uppskatta ;)