lördag 11 oktober 2008

Tacksamhet och lovsång

Dagen har varit vikt åt predikoförberedelse. På högmässan kl 11 celebrerar jag "bara" men kl 17 är det gudtsjänst med små och stora. Jag var på kyrkis med barnen och pratade med min kollega där. Fick många goda ideér, om än det kändes lite väl häftigt att samla ihop +150 stenar som de gjort och sedan skrivit "tack" på var och en av dem. Men några stora kan jag väl fixa, tänkte jag frimodigt! Sedan satte jag mig ner med alla mina tankar och började skriva. Goda vänner och kollegor som skriver samma oländiga tidpunkter som jag själv (om än det i detta fallet var ovanligt) hjälpte med goda tankar. Den som vill se och höra resultatet får pallra sig till Hedvig.

Jag är oändligt tacksam för goda kollegor som delar med sig av sina predikningar, sin tid, sina tankar, sina svårigheter och i all enkelhet -sina liv! Och jag är glad och tacksam att jag får vara med i sammanhang där jag får så mycket och där det jag har och ger tacksamt tas emot.

4 kommentarer:

Ms Garbo sa...

...men jag KAN ju inte komma..! Det krockar ju för mig, ska bjuda lvx och nyn på middag, ska jag få leva i ovisshet då??

Evas blogg sa...

Varmt lycka till idag!

Jeez sa...

ms garbo, det är korrekt. Man gör sina prioriteringar i livet och får ta konsekvenserna av det. Det kallas också "som man bäddar..."

eva, tack!

Ms Garbo sa...

*muttrar surt*