fredag 18 juli 2008

Roliga äventyr!

Lite överraskande visar det sig att vi blivit utvalda till testfamilj och fått biljetter att nyttja i sommar. Lite tight om tid att hinna men med vaselin går det mesta. En fördel med att jobba helg är att man är ledig en vardag, i mitt fall ska det bli fredagar när jag börjar på nya jobbet i augusti. En dylik fredag har jag nu bokat tåg (avresa redan 06.10, det var billigt och vi kommer hinna nyttja parken HELA dagen, men jag kommer säkert ångra mig när det närmar sig) och vandrarhem för mig, sonen, vännen och svärdottern. Hem åker vi morgonen därpå för att hinna hem till andra vänskapliga plikter. Tight schema, men livet är rikt välsignat!

4 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Vad kul! Jag blir lite avundsjuk. Jag hoppas att ni får det bra!

Maria sa...

Japp! Du och jag, J, flera gånger den här sommaren! Toppensommar :)

Anonym sa...

Din nya församling var en gång - för bara några få år sedan - en mycket livaktig församling, men nu tycks man mycket effektivt tagit död på det mesta av det andliga livet i den.

Vore intressant och se om det åter kunde bli något liv i den men det tvivlar jag tyvärr på...

Anonym sa...

Vad roligt!
Jag ska kanske också dit, fast med en kompis som bor där och helt utan barn. Ja det låter inte klokt men får man gratisbiljetter och inte har någon lust att vänta på barn tills man kan gå dit så...
Och så har vi båda barnasinnet kvar.
Killarna får dricka öl eller ngt annat...