torsdag 31 juli 2008

Finlandsrapport

11 dagar, 26 fästingar* och märkligt nog en lättare packad bil senare är jag hemma från utlandet. Det var som vanligt alldeles fantastiskt, underbart, jätteroligt, skönt och... en smula frustrerande (så där som det blir när man har storhushåll med många olika familjer som dessutom är släkt och har olika behov, viljor och planer).

Jag har läst böcker, undrat hur det kan vara 11 soliga dagar på raken i Norden, lekt med barnen, lagat mat, löst ett och annat korsord och umgåtts med hela tjocka släkten. Man hinner mycket när elen är något man sparar på (endast några få solpaneler räcker en del, men inte till hur mycket som helst) och internet är långt långt bort.

Och inte har jag ett enda litet kort att dela med mig av heller för er att beskåda. Kanske lika bra så. Det är ju lite för bra för att vara sant där i Åbolands skärgård!

*Ska jag räkna med barnens och makens fästingar blir det mångdubbelt fler

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läskigt med alla fästingar blää.
Roligt att höra om sol värme och en skön semester. Ja att dela utrymme med släkten på semestern kan vara spännande samtidigt brukar det kunna bli rätt avslappnat om man inte har el då blir maten relativt enkel osv. Man gör vardagen enklare för att omständigheterna kräver det.
Nu ska jag ha fyra veckors semester! Ha det bra

Petra sa...

26 fästingar?!?! Vilken mardröm! Jag har haft två fästingar (vad jag vet om) i hela mitt liv! :)

Ms Garbo sa...

Huvva.
Exakt hur tänkte Chefen när h*n skapade fästingar?

Emelie sa...

OJJ vad mycket fästingar... jag har inte haft en enda i hela mitt liv.