söndag 30 mars 2008

Ett sällsamt inlägg av vikt?

Om en vecka börjar jag jobba. Efter 9 månaders föräldraledighet och 2 månaders sjukskrivning innan förlossning är det dags.

Många som känner mig har under året kommenterat att jag gått ner i vikt. Jo, jag har ju det. Det gjorde jag med sonen också. Jag tackar och tar emot.

Häromdagen insåg jag dock att jag behövde göra något åt min garderob inför jobbstarten. Att ha lite säckiga jeans går väl an när man är en sunkig hemmamamma, men det trivs jag inte i på jobbet. Efter frisörbesöket passade jag på, barnfri som jag var, att prova lite kjolar och byxor. Det var lördag, city och långa köer till allt. Jag hade bara valt ut kläder i en storlek mindre än jag har haft. De passade alls inte. Jag har uppenbarligen gått ner två storlekar. Lo and behold! Men inte orkade jag köa igen, det fick vänta.

Så idag har jag i alla fall skaffat det svarta kitet -byxor, kjol och kavaj i passande storlek. Nu är jag redo för det mesta. Watch out!

Kaftanetten jag skaffade för två år sedan är alldeles för stor, men kaftanen från prästvigningen kanske passar?! Undrar om vikten kommer hålla i sig?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow. Grattis. Om du nu önskat gå ned i vikt. Jag ska nu sätta igång igen efter höstens lyckade viktnedgång höll jag vikten ända till denna vecka. Så jag tar ett nytt andetag och satsar på nytt.
Hoppas att allt går bra på jobbet!

Ms Garbo sa...

Kaftan och kaftanett är dyra plagg, och välskräddade plagg och såna brukar gå att justera?

Du har ett dop du behöver vara rysligt snygg till, i höst, vet du.

Jeez sa...

Ulrika, jag har inte lidigt särskilt mycket av min vikt och är mer kritisk till all vikthysteri och så men det är klart att några kilo lättare är bättre för kroppen.

Ms Garbo, klart jag ska vara snygg då! Och framför allt snyggt klädd!

Anonym sa...

Jeez; säger som ms Garbo - justera!

Evas blogg sa...

Två storlekar, inte illa. Önskar jag kunde säga detsamma!