torsdag 29 november 2007

Torsdag

Dottern har feber och sover (och snorar och snarkar och hostar och sover...).

Det betyder att jag idag (förutom ett samtal på morgonen) har hunnit skriva och skicka in budgetförslag på "mina" poster till kassören på föräldrakooperativet, skrivit ner nulägesbeskrivning inför sonens utvecklingssamtal, bokat bvc-tid till dotter, bokat samtal med chef inför the return of the mammaledig, gått igenom alla mina kooperativ-ansvarspärmar (rensat och slängt och omdisponerat), läst både DN och Kyrkans tidning, ätit lunch ifred, kollat på tv och surfat. Jag känner mig effektiv och on the roll. Synd bara att dottern inte mår bra. Det gör ont i mammahjärtat.

Nu lägrar sig mörkret och sonen ska hämtas. Hoppas jag lyckas med två viktiga telefonsamtal ikväll så är jag helt i fas med livet.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Härligt att vara i fas med livet men tråkigt att dottern är sjuk.

Anonym sa...

Oj, det var effektivt. Hmm, undrar när jag kommer att vara i fas med livet. Fast jag bestämmer nog helt sonika att jag är det fastän det ligger papper överallt, böcker i olika högar, uppsatsen som hela tiden hägrar, styrelseprotokoll som skall skrivas och mailas och soffan som alltid ser så inbjudande ut... så jag ändå till slut ler och säger till mig själv: " vad gör det om hundra år...?" varav jag med ett leende kryper ner i soffan och tar en power nap. Najs. Från Systern i norr

Jeez sa...

eva, japp. Skönt att få det där gjort som ligger och väntar på ett sk bra tillfälle :-)

Freddan, det kommer! Små ögonblick här och där. De varar inte särskilt länge men de är härliga när de ÄR!