fredag 23 november 2007

Shoppingtips*

Av en händelse snubblade jag på en, för mig, ny (web)butik. Under den stund när jag tittade runt och gjorde min egen beställning funderade jag på om jag skulle dela med mig av den nu eller vänta tills efter jul (annars kan ju vissa gissa vad de får i julklapp). Men jag kan inte. Fler vill kanske shoppa julklappar och vem är jag att hålla på de här då?

Här är ett smakprov på ett t-shirttryck som jag gillar:


*Och precis när jag nu skrivit färdigt inlägget inser jag att det är Buy Nothing Day idag... jag skulle kunna skriva ett eget inlägg om detta, om att det väl är vår konsumtion i stort som vi behöver tänka på inte bara det vi ska låta bli att köpa idag och ändå finns det ju poänger med symboliska handlingar. Well. Jag nöjer mig med att tänka att det inte räknas som köp förrän man betalar och det görs med faktura vid leverans...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh en sån tröja skulle jag vilja ha. :O

Jeez sa...

Mmm, den är fin!

Den där Andreas sa...

Plötsligt så infann sig ha begäret och julklappstipsen blev inte så svåra!

Evas blogg sa...

Hade ingen aning om att denna butik fanns. och i grannstan dessutom. Jättefina saker till ett bra pris.