måndag 17 september 2007

Saker som måste göras nån gång

I fredags fyllde min kära pappa år. Efter mycket planerande och funderande bestämde vi oss för att fira honom på lördagen hemma hos oss (sen både pratade jag i telefon med honom och träffade honom en snabbis under fredagen också men det är en annan femma).

Pappa kom, vi åt lunch, han fick sin anspråkslösa gåva i paketform och sen fick han den riktiga gåvan -att göra något praktiskt. Helt i linje med hans "varför köpa en blomma i inflyttningspresent när man kan gräva ner cementröret som ligger och väntar?". Han fick sätta upp tre tavlor, borra hål och sätta upp lampan över matbordet samt sätta upp sonens rullgardin.

Helt klart en win-win situation...

7 kommentarer:

Ms Garbo sa...

Vänta här...
Din pappa fick i present att hänga upp tavlor och diverse andra små uppdrag hemma hos er? Det var inte NI som underlättade HANS tillvaro??

*s*

/Hon som kommer och bakar och lagar mat.

Jeez sa...

Men hallå, han VILL ju vara behövd och göra grejjer. Det där att lata sig eller köpa nåt "onödigt" är onödigt. Åtminstone om alternativet är att något behövs göras...

så nog underlättade vi hans liv lite grann! *ler*

Maria sa...

*asg* din pappa kan få en jättejättefin present av oss: han kan få lov att betala sin biljett för att komma hit och sätta upp vår fläkt, byta köksskivan, installera diskmaskinen samt sätta upp gardinstången i vårt sovrum! Så snäll är jag!

Jag antar att Lisa'n var en av dem han hängde upp? Hamnade den i köket nu?

Evas blogg sa...

Låter som en bra födelsedag. Han var säkert jättenöjd med dagen! Om han nu är sån som vill göra saker.

Jeez sa...

maria, du behöver väl ändå inte ge en bättre present än vi, du ha rju bara träffat honom några få gånger... ;-)

eva, jo, det blev nog en bra dag. För både honom och oss. Och Elias fick vara hans lilla hjälpreda, vilket han älskar! (fast nu vill han hamra mycket grejjer i väggarna och sätta upp både ditt och datt förstås).

Jeez sa...

just ja, japp. den hänger i köket :-) Men det fina i kråksången är ju att jag njuter av den fårn soffan också!

SqZ sa...

Det där låter ju suveränt! Min far fyller år snart. Han ska få göra ett gäng fågelholkar till mig som present till sig själv :-D