lördag 1 september 2007

Gräsänka

Igår morse åkte maken till konferensanläggning två mil bort för att utbildas, inspireras och umgås med sitt jobb. Normalt skulle kanske något sådant börja vid halvtiosnåret, men nej, huvudkontoret/moderföretaget finns ju i Malmö och de tog nattåget upp. Således gick buss från centralen 07.15. Galet. Maken tog sig via SL ut till stället en halvtimma senare, men ändå.

Jag blev lämnad ensam kvar med en sovandes dotter som inte ville äta i förebyggande syfte och en 3 ½åring som inte ville 1. klä på sig, 2. Gå till dagis, 3.Borsta tänderna. Förrän jag fått dottern till bröstet. Förstås.

Vi hann med bussen, dagislämnet gick bra och jag sov en stund (dottern ville ju vara vaken på natten så jag var rätt mör) och gick och fikade med en barndomsvän.

Hämtade en TRÖTT son på dagis och ångrade att jag lovat åka en rejäl tur på söder för att hämta och lämna saker till sjukhusinlagd. Det gick bra. särskilt som Sonen fick en korv från kiosken i Örnis bilar (vid Mariatorget).

Dottern och jag nattade sonen (det gick över förväntan, Gud är god!) och sedan fastande jag på nätet lite för länge. Och det straffar sig.

Sonen väckte mig strax efter 6 och ville ha frukost vilket han fick. Jag gick och la mig igen. Han ville ha mer mjölk. Jag muttrade att jag inte lämnat mjölken framme så han kunde ta själv. Men jag är en god mor och gick förstås upp och åtgärdade och la mig igen. Då ville dottern äta. Och så kom sonen med sina kalla fötter och skulle "mysa". Jag skulle mer kalla det "busa". När han så går till pottan för att bajsa ger jag upp och drar på mig mjukisbrallorna.

Det är lördag. Klockan är sju. Gomorron världen.

3 kommentarer:

Carina W sa...

De pratar ihop sig. Jag är säker på det. *nickar*

Jeez sa...

Faktiskt så tror jag också det. Elände.

Maria sa...

Problemet med Facebook är att folk som fastnar där är dåliga på att uppdatera sina bloggar...*hint, hint*