lördag 29 september 2007

Arbetsglädje

(bild från www.bt.se)
I förrgår märkte jag fyra kassar barnkläder med mitt nummer och pris.
Igår packade jag vagnen med kassarna och barnen och gick till kyrkan med kläderna. Allt skulle läggas upp enligt storlekar.

Idag sålde jag kläder för glatta livet. Satt i kassan och drog bort prislappar.

Hem kom vi med en knapp kasse nyköpta kläder och en kasse lego/spel/bilbana.

Drygt en kasse kläder blev över och skänktes till ett kvinnofridshus.

Om vi köpte mer än vi sålde för återstår att se. Jag var tvungen att åka hem innan sluträkningen var gjord till hungrig dotter. Vännen Anna skulle ta hand om min (eventuella)inkomst.

Oavsett. Barnklädesloppisar/bytardagar är bra.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Toppen. Istället för att låta kläderna ligga nerpackade i lådor. Att köpa begagnat är smart när man har små bran som växer fort. Våra barn har haft turen att få ärva av vänners/släktingars barn. Fast lite nytt blev det ibland.

Jeez sa...

Mm, har ju haft sonens kläder i påsar och lånat ut en del. Och även om en del används nu igen så är de födda olika årstider så allt är inte gångbart -helt enkelt fel storlek vid fel årstid. Och en del är väldigt killigt (även om det inte borde göra skillnad så gör det det). Och snart kommer dessutom dottern och systerdottern förmodligen dra ungefär samma storlek så då blir det inte naturligt att låna därifrån heller.

Så det är bara bra, bland allt nytt som de också får...