tisdag 19 juni 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av självaste Drottningen och henne vågar man ju inte trotsa.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Mina konstigheter:

1. Jag kan böja mina leder onaturligt mycket och åt fel håll. Särskilt armbågarna. Används gärna som partytrick.

2. Jag är barnsligt förtjust i Star Trek. Särskilt Next Generation och Voyager.

3. Jag är tidsfacist. Åtminstone när det gäller mig själv. Jag blir extremt nervös till och med av att vara på pricken i tid. Varför vara sen när man kan ta en tidigare buss liksom? Som tur var så är jag mer tolerant när det kommer till omgivningen och deras tidsförsyndelser. Och i sammanhanget måste jag nog erkänna att det gör mig gott att vara gravid och långsam som en sengångare.

4. Jag inbillar mig själv och omvärlden att jag skriver bäst under extrem tidspress. Alltså skrivs predikan på lördagkvällar och uppsatser/Pm sista dagarna innan inlämning. Exempelvis.

5. Jag är prickalbino. Som tur var är jag oftast så naturligt vackert blek att det inte syns.

6. Jag gillar begravningar. Det är nog en yrkesskada. Det handlar inte om att jag njuter av egen eller andras sorg på något sätt. Nej, livet blir så mycket mer påtagligt, och det behövs på nåt märkligt sätt. Det är på gott och på ont förstås. Både kärlek och hat blir mer påtagligt. Det blir också påtagligt att det finns oändligt många goda människor som sällan uppmärksammas annat än i det lilla och det gör att man orkar leva trots allt ont som finns i världen. Det blir påtagligt att livet inte är svart-vitt utan fyllt av gråzoner.

*funderar vilka som ev inte redan svarat på frågorna* Jag utmanar vidare:

Några för mig relativt nya bloggbekantskaper: Jämtlandstösen och Västernärkingen.
Några gamla bekantingar som iaf inte verkar ha svarat på sina bloggar så långt jag orkar se: Essa, Fröken Underbar och Peterlina
Och tillsist en som jag undrar vart han tagit vägen: Klas

7 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Hmm, detta med armbågarnas böjlighet är en egenskap du delar med min fru. Hon och min son kan böja ytterligare tio-femton grader. Det ser obehagligt ut.

séra Jónatan sa...

Nu du.. har jag svarat din utmaning. Något som inte Prästflickan lyckades med. se detta inlägg

Ms Garbo sa...

*S*

Jaja, då ska jag grunna lite...

Det där med leder är ännu en sak vi har gemensamt.

Jeez sa...

séra jónatan, jag kan inte kommentera på din sida, har fler det problemet? Får bara upp en liten ruta som berättar att det är "stack overflow at line 54"??

Till prästflickan: *mohahahaha* I got the power!

séra Jónatan sa...

Usch, ja, jag skall lösa problemet snarast.

séra Jónatan sa...

Sådär, nu var det ordnat. Jag hade trasslat till det med koden. Tyvärr syns inte korsen framför blogglänkarna i Explorer, men det får man väl ta.

Maria sa...

Pah! Joppe bara trotsar. Men du får gärna tro att du har kraften, jag skulle nog hävda att den är Guds *ler sött och fromt*