tisdag 19 juni 2007

Lägga pussel

Ibland blir man ledsen. Just nu känner jag mig just så. En bit här och en bit här läggs ihop över tid och bilden är mer än sjaskig.

Ingen som vågar stå för sina åsikter. Ingen som menar sig ha hela bilden och är villig att dela med sig av den. Nej, personer ska skyddas (sig själv? vem?) på bekostnad av massor med god verksamhet. På bekostnad av massor med smussel och viskningar och fantasier. På bekostnad av en människa som inte ens kan bemöta det hela eftersom det inte sägs vad det handlar om till personen i fråga. På bekostnad av många andra som inte förstår och inte ges en ärlig chans att förstå. På bekostnad av uppbyggda förtroenden och respekt.

Jag vill inte vara med längre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

har du besökt mitt jobb eller?

Pihlina sa...

*kram*

Jeez sa...

Drottningen, det är väl det som är tragiskt, att det inte är något unikt...

Anonym sa...

jag har utmanat dig. Läs mer på min blogg http://drottningsylt.scriptorium.se/?p=419


(tragiskt var ordet som sagt. som en våt yllefilt som luktar unket ungefär)

séra Jónatan sa...

Pusselskvallret är det tråkigaste. Jag ber en bön för att orken skall bo hos dig!