lördag 2 juni 2007

Present + gåva i ett


Igår fick jag hem mitt nya halsband. En present till mig själv och samtidigt till Barncancerfonden.

Jag gillar alltid den typen av gåvor, såna som gör världen lite bättre. Men att fler inte fattat det brillianta i att ge bort en ko eller dylikt i doppresent, det övergår mitt förstånd! Fyndigt som bara den. Sonen fick faktiskt just en ko genom ett projekt som Lutherhjälpen hade då och en Nalle från just Barncancerfonden. Av alla presenter är det faktiskt de vi pratar om mest fortfarande, även om en del böcker används flitigt och så också. Ingen som ska gifta sig snart så man får anledning att ge bort ett dass??

3 kommentarer:

Anonym sa...

fiffig du är! och jag som ska på dop snart och allt =)

Jeez sa...

drottningen! Ja, men visst! Om man väljer dasset så blir den garanterat inte liggande hemma och dammar igen heller :-)

Maria sa...

men hörru, inte behöver du en anledning att ge bort ett dass?