måndag 11 juni 2007

Oväntat besök

Jag har precis satt mig tillrätta framför datorn och börjat på Brevet. Det där jobbiga. Som måste vara väl avvägt och formulerat och rättvist men skarpt. Telefonen ringer.

-"Hej det är XX".

Total förvirring i mitt huvud. Vem? Känner jag nån sån? Sen trillar poletten ner. Det är ju F! Jag vet både för och efternamn, om inte för att jag har döpt yngsta dottern gu'bevars, men varför envisas folk att använda IRL-namn IRL? Det blir ju total förvirring. Jag behöver ju det riktiga namnet -nätnamnet.

Det blev inget brev skrivet. Det blev ett trevligt besök istället. En stund på balkongen, en stund i soffan och en vid matbordet. Och plötsligt är det dags att hämta sonen på dagis.

Men nu. Nu måste ju brevet skrivas. Nu hjälper inte om så 100 oväntade, efterlängtade besök. Nu måste det bli klart. Imorgon gäller det.

2 kommentarer:

Pihlina sa...

Var det F som jag vet vem det är?
Varför har hon inget sagt i såna fall? Varför har hon inte bokat in värsta jätteträffen? ;)
Okej, jag har halsfluss så det spelar kanske ingen roll när jag tänker efter...

Jeez sa...

*s* messar precis med Essa om samma sak. Det där med SS och bristen på enkelt gb-inlägg gör det onekligen lättare att missa kommunikationer. Hon hade iaf kört fel och hamnade i Gröndal och då ringde hon mig. Och så hamnade hon här hemma (för jag är ju inte där borta) :-)