fredag 22 juni 2007

Midsommarafton

Det är tur att jag/vi aldrig haft några ambitioner att måsta ha det extra roligt vid midsommar. Sovmorgon kunde vi drömma om, sonen var såklart uppe med tuppen. Grådisigt ute (rätt skönt faktiskt för då slipper man ha dåligt samvete för att man inte tar sig ut). Hann med en hel del Myror i Brallan och lite Fem myror på DVD innan Tvn bestämde sig för att börja låta misstänkt obehagligt. Den är över tjugo år gammal så det är väl inte så anmärkningsvärt att den börjar ge upp och vi har pratat ett bra tag om att uppgradera den till en inte fullt så... klumpig en. Men ändå. Vi fick städa lite istället.

Magen är som en kanonkula, men inga födslovärkar vill komma igång. Får nöja mig med den allt för välkända träningsvärkskänslan. Suck. Familjen (mödrar, systrar, fäder, fastrar och söner) tjatar om att det borde vara dags nu. Maken däremot har nån idé att om den väntar med att titta ut en vecka till så hinner han bli utvilad. Yeah right.

Undrar vad vi ska äta till middag...

3 kommentarer:

Carina W sa...

Nej, inga midsommarskojsambitioner här heller. Här snickras det för fullt på ett arbetsrum och till kvällen grillar vi, come rain or shine.

Ms Garbo sa...

...och jag tänker gå i idé på balkongen ihop med en ask jordgubbar, lite proci..parmaskinka och mozzarella och en katt.

Faktiskt rätt ok.

Jeez sa...

carcol, tur att jag inte såg din kommentar förrän nu för jag blev jättesugen på grillat. SJälv fick jag tre små förrätter och lax i ugn med färskpotatis. Inte så illa alls faktiskt.

ms garbo, gå i idé?? det var nåt nytt! Men jordgubbar låter trevligt. Jag övertalade maken att inte ge barnet nån annan efterrätt än vattenmelon så nu har jag en jättebulle att mumsa på själv senare ikväll :-)