fredag 11 september 2009

Vad tycker du?

Ett upprop till alla vänner och släktingar som är medlemmar i Svenska kyrkan. GÅ OCH RÖSTA. Valet är den 20 septemner, men det går att förhandsrösta på en pastorsexpedition i din närhet redan nu och tom onsdag/torsdag (beroende på om man förhandsröstar där man bor eller nån annanstans).

Vad ni röstar på? www.svenskakyrkan.se/kyrkoval kan ge lite ledning eller länka vidare.

Om ni inte bryr er församlingsmässigt och vad som ska hända där så rösta för Guds skull ändå. I alla fall om ni inte vill att Sverigedemokraterna ska få en starkare plattform att agera från. Det är för-och nackdelarna med demokrati. Att alla får ställa upp. Men då behöver vi alla också göra våra röster hörda.

4 kommentarer:

Linn sa...

Hallåååå! Kan man rösta på olika grupper i de tre olika delarna?? Och hur vet jag vilken kandidat till kyrkomötet jag ska rösta på??????
HJÄÄÄÄLP!

Jeez sa...

Jepp, man kan rösta på olika i de olika tre (jag gjorde precis så själv alldeles nyssens).

Vilka kandidater är svårt. Jag kryssade ungt och på en pedagog jag känner :-)

Mamman på väg sa...

Dina argument är mina rakt av, och oj vad den här familjen ska rösta, både jag som tror och han som inte gör det, och barnen ska följa med och det blir fest. Rösträtt är något att begagna sig av och vara tacksam över och ödmjuk inför.

Olivia sa...

Jag håller absolut med dig!
När man väl har rätten och chansen att få rösta så ska man såklart göra det :) Och framför allt inte klaga, om man inte ens röstar..
Det är ju läskigt att Sverigedemokraterna fick en del röster måste jag säga :/