tisdag 21 april 2009

Biskopsvals -semieftersnack

Jag roar mig med en jämförelse av provvalsresultatet och dagens valresultat:


Hans Ulfvebrand som fick 151 röster i provalet, fick nu 150.
Eva Brunne som fick 126 röster i provalet, fick nu 238.
Martin Modéus som fick 85 röster i provalet, fick nu 130.
Cecilia Wadstein som fick 78 röster i provalet, fick nu 28.
Mikael Mogren som fick 77 röster i provalet, fick nu 143.
Åke Bonnier som fick 64 röster i provalet, fick nu 53.
Sven Hillert som fick 51 röster i provalet, fick nu 31.
Hakon Långström som fick 43 röster i provalet, fick nu 51.

I provvalet röstades på ytterligare ett gäng personer som inte var med nu såklart. Och röstlängderna ser lite olika ut. Men ändå.

2 kommentarer:

ordningsfrun sa...

Intressant att Mikael Mogren fick så många röster i andra omgången. Jag har hört gott om honom, så det var tråkigt att han inte gick vidare. Det hade varit ett spännande val! Hans tid kommer nog, även om han inte blev biskop nu.

Jeez sa...

Jag vet många som uttryckligen sagt att de gärna röstar på honom _nästa gång_ så jag tror du har rätt.

Välkommen hit förresten!