måndag 26 januari 2009

Kyrkspanarna

bröllopstorget diskuteras det mesta i bröllopsväg. Allt som oftast kommer ämnen upp om tex kyrkan, vilka som platsar där, vad man får och inte får göra och vem som borde bestämma om vigselgudstjänsten och andra gudstjänster. Förutom de sedvanliga om tips på psalmer, bästa vigseltid och om man förväntas bjuda med prästen på middagen eller om man ska betala prästen pengar själv. Idag kom frågan om man kunde ha en vigsel på en fredag. En kollega berättade i tråden att just fredagar verkar vara "up and coming" som vigseldag. Och naturligtvis tänker jag direkt på det som ett bloggämne. Och spaning. I ett.

Så ärade kyrksamma vänner av olika slag: Här kommer utmaningen. Vad är era spaningar om/i kyrkan? Förändringar på gång liksom. Ni vet, blogga, länka, berätta här att ni är kyrkspanare!

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Låter spännande!

Mamman på väg sa...

Jag vill kyrkspana! Fast jag spanar förstås hemma i min vanliga kyrka mest. Sist jag kollade var Han där.

Jeez sa...

Så vad har ni för spaningar (mer än att Gud var där, vilket ju var skönt att höra!)?