fredag 14 november 2008

Släng ut näten på andra sidan

Det är konfaträff. Vi pratar om lägret som varit. Plötsligt säger konfirmand A: "Jag bara måste få fråga en grej. Men ni får inte säga till X att jag frågade". Pedagogen och jag säger omedelbart och i mun på varandra "ja, det är han". Konfirmand A undrar förstås hur vi visste vad hon skulle fråga om. De andra konfirmanderna har inte kopplat alls. Konfirmand A får därmed förklara för dem och säger efter viss tvekan: "jag undrar om X... fiskar på andra sidan...?"

Jepp. Det fanns bara en sak att tillägga efter den kommentaren."Sorry, konfirmand A. Du kommer bli bloggad om."

Uppdatering: Ibland är saker så självklara och uppenbart för en själv att man (läs jag) inte ens kopplar att ingen annan har rattat in samma kanal. Sorry. Ni kan ju inte veta att X är både ute ur garderoben och dessutom spelar på det emellanåt. Och att konfirmand A dessutom är en rätt frispråkig tonåring som inte brukar...välja sina ord fullt så omsorgsfullt.

Tankeläsningskurs, någon? ;-)

6 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Vilken bibelberättelse har ni nyss gått igenom...?

Cecilia N sa...

Nä, jag fattar ingenting ...*?*

Jeez sa...

Sorry, har uppdaterat. Tänkte inte på att ni inte kan tankeläsa. Eller nåt.

Miriam W Klefbeck sa...

Jag trodde han alluderade på "kasta ut näten på andra sidan båten"

Jeez sa...

Nä, det var jag som gjorde det :-)

Ms Garbo sa...

En smula kryptiskt, ja! *s*