fredag 31 oktober 2008

Dockteater

Det uppkom pysselnöd i familjen och vi började på projekt dockteater. Sonen har färglagt, skrivit med klisterbokstäver och ritat träd för att dekorera...

En borg var viktig kuliss...


Och ett riktigt draperi som går att öpnna och stänga.


Det är rätt pilligt att rita, färglägga och klistra på kartong men vissa är väldigt nöjda med sin fängelsehåla (andra med sitt torn).



Och här är de som ska spela!




"Jag är en trollkarl och jag kan trolla bort mig själv!!!"




"Akta, draken!"






En titt bakom scenen...










3 kommentarer:

Madicken sa...

Underbart! Jag älskar dockteater.

Evas blogg sa...

Men åh så roligt! Jag vill vara med! Nu längtar jag tillbaka till åren då barnen var små. Vi gjorde mkt sånt här skoj, jag hade lika roligt som barnen.

Emelie sa...

Så härligt roligt och pyssligt.
Vilken kreativitet!
e