onsdag 19 mars 2008

Sagan om Någon

Någon i familjen topsar öronen. Häromdagen fastnade topstussen i örat. Denne någons partner lyckades inte ta ut den medelst pincett (medan h*n pedagogiskt försökte berätta för barnen att man inte får stoppa in saker mindre än en armbåge i öronen) utan hänvisade Någon till vårdcentralen. Någon blev irriterad på att partnern inte kände särskilt mycket empati men ringde sjukvårdsupplysningen och googlade lite.

Dagen efter ringer partnerns mobil medan partnern var ute på barnvagnspromenad.

Någon: Ska du inte fråga hur det gick?
Partnern: Nja, jag förmodar att det gick bra...
Någon: Hon [läkaren] gav mig inte ens några förmaningar!
Partnern: Nähä. Hon kanske tyckte att själva behovet av läkarbesöket var tillräcklig läxa?
Någon: Jag frågade om det var vanligt att folk kom in med tops i öronen. Hon sa att det mest var barn...

Får man ens skämta om att karlar ibland är som barn?

6 kommentarer:

Maria sa...

hahahahahhahahahhahahHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!
Ojojoj, jag ska allt mobba Någon, fniss. Och bäst av allt är denne Någons förnöjsamhet över att inte ah blivit förmanad, hehe.

Jeez sa...

*fnissar*

Anonym sa...

Någon hade gjort illa knogarna och fått skrapsår på dem. Denne någon lyssnade inte alls på någon annan som tyckte att lite plåster eller tejp kunde vara bra som skydd. Således skrapades såren upp igen, varpå någon ansåg att rengöring med sprit kunde vara bra, varpå någon, som är en vuxen man slet åt sig handen kvidandes "neeeeej..det kommer att sviiiiida..det gör ooooont"

Behöver jag ens säga att någon annan skrattade länge och väl och blev kallade både okänslig och skadeglad?

Jeez sa...

typiskt någon! jag håller med någon annan!

Ms Garbo sa...

Någon är fantastisk på många sätt.
Om inte annat för att h*n förgyller våra dagar med dråpligheter :)

( I övrigt tänker jag inte vara elak, eftersom jag vet att det finns ett samband mellan någon och crémè brûlé!)

Evas blogg sa...

Hahaha....och jag som "karvade" runt i öronen med topz alldeles nyss!!