tisdag 4 mars 2008

Osynlig?

Igår skulle barnen och jag åka buss. Det var lunchdags och eftersom dottern är förkyld och inte kom till ro hemma så tänkte jag att sonen och jag gör äventyr medan dottern kan sova i vagnen. Vi var ute i god tid och väntar vid busshållsplatsen. Tillslut kommer sen. Tror ni inte att den bara kör förbi??? Jag var så paff att jag stod och glodde på en övningskörningsbuss som kom direkt efter. Sedan blev jag arg, och muttrande knatade jag och sonen med vagnen upp för backen till tunnelbanan och åkte in till stan istället för till Fridhemsplan.

På tunnelbanan funderar jag. Har jag blivit osynlig? Är det bojkotta folk i röd jacka med barn i röd overall och stor barnvagn -dagen? Jag landar i att det inte är så dumt med de där skyltarna "Förbjudet att tala med föraren under körning" ändå. För nog satt chaffören och pratade med någon där längst fram när jag tänker efter. Jo, så var det.

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Åh så aaaarg jag skulle blivit! Hoppas ni fick en bra stund, trots allt.

Ms Garbo sa...

...och jag såg er ju inte heller, där utanför Gunnarssons, vad är det som händer!?

Jeez sa...

Eva, ja, arg var jag. Slängde fram SL-remsan med en sur blick till den stackars spärrvakten medan jag samtidigt insåg att det inte alls var hans fel...

Ms Garbo, ja, läskigt. Jag kanske inte finns längre? Mer än i min fantasi?

Ms Garbo sa...

För att vara fantasi så är du ganska handfast och kramvänlig. Dessutom låter dina barn en hel del...

*funderar*