lördag 17 november 2007

Hakuna Matata

Ännu en lördag har kommit och (nästan) gått. Vi har tagit det lugnt. Sonen har diggat piano, maken har plockat och jag har skrotat. Efter lunch åkte vi och storhandlade. Kom hem igen. Myste med barnen, åt middag. Testade rostade kastanjer (som jag trots ett år i New York aldrig smakat), det var så där. Dottern har börjat få smakportioner med mat och äter mycket tycker både jag och maken. Hon är intresserad och vill vara med och sväljer det mesta man i matväg stoppar i hennes mun, det andra suger hon på. Sonen var och är inte så intresserad av att äta. Däremot av tillagandet.

Nu sover förmodligen proppmätt dotter, son tittar på barntv och maken plinkar piano. Jag ska nog paxa nattning av son ikväll för att få en garanterad liten tupplur innan resten av kvällen. VI har köpt chokladcrisp. Det finns säkert nåt program på tv man kan titta på medan man trycker i sig av sådant!

1 kommentar:

Ms Garbo sa...

Jag tycker om den där sortens dagar. När allt bara pysslar på, man fixar och donar lite, det är inte något speciellt som Måste Göras utan man får tid till lite vad som helst och så grejar man och resonerar lite och pysslar och så...

Lugnt och skönt, jag gillar Lugnt Och Skönt.