fredag 12 oktober 2007

Me like


11 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Jag gillar den också, men är det bara Stockholms stift som har fri support? ;)

För ett par år sedan parodierade Timrå församling Intels förra logotyp, där det stod: Intel inside. Logotypen fanns på ett klistermärke som skulle sättas på datorn, för att man skulle veta att det fanns en Intel-processor i den.

Timrå församling hade bytt ut Intel mot Jesus. Fyndigt? kanske... men ett hån mot både teologisk reflektion och den församlingsgemenskap som fanns.

Jeez sa...

Japp, BARA Svenska Kyrkan Stockholms stift. Ingen annanstans på hela jorden. *s*

séra Jónatan sa...

Jag känner mig nästan lite snuvad.

Jeez sa...

Du vet, det är sånt man måste kolla upp innan. Man kan inte bara gå till vilken kyrka/församling/stift som helst. Det är ju som att inte kolla avtalsregler när manskaffar elbolag ;-)

Anonym sa...

Cool! :-)

vem har gjort?

Jeez sa...

Ingen aning. Stiftet står bakom den, säkert nån reklambyrå...

Anonym sa...

Kul!

Hmm, undrar om jag kan stämma någon för någon sorts kreativt intrång, även om jag inte använde uttrycket trådlöst för 10 år sedan (av måhända förståeliga skäl) för min fjärde tes:

http://helgo.net/enar/och/gud/

Jeez sa...

Jag trodde ditt vänsterhjärta gillade kollektivt ägande? ;-)

Maria sa...

Nämen hoppla, så Stockholms stift har faktiskt gjort en bra annons? Då kan de väl ge sig på konfarekryteringssatsningen också (om den inte var bättre i år)?

Madicken sa...

Snyggt och fyndigt!

Anonym sa...

Jo, det där är lite konstigt. I det här livet är jag ju väldans förtjust i kollektiva lösningar, medan jag i min relation till Gud känner att jag måste vara direkt och omodererad och inte gärna kan be något jag skrvit eller ihop med folk eller så (Det skulle ju kännas som att ha manus vid spontana samtal med bästa vänner).

Eller också är min kollektivvurm bara en tuggummitatuering, något jag bara gillar när det inte drababr mig...