torsdag 23 augusti 2007

Lärdomar

När kyrkledare av olika slag (både mandatmässigt och samfundsmässigt) kommer sig samman händer alltid mycket. Idag hann jag knappt nafsa i min smörgås vid morgonfikat innan jag fick redan på en ny sjukdom. En viss katolik hade, enligt en väl underrättad källa, varit alldeles biskoppig i veckan. Eftersom vi är lite nervig om Sonen ska bli vattkoppig reagerade jag. Man vill ju inte smitta dottern med nåt farligt. Men jag kan vara lugn. Just denne biskoppighet drabbar endast män (än så länge).

Dottern var en glad adjungering på mötet. Hon sov mestadels men vaknade till lite och gnällde när gubbarna försökte göra henne till ungdomsgisslan. Jag är en stolt mamma. Man ska säga ifrån.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Har du träffat ä b än?!

Jeez sa...

nix, styrelsen träffas 11-12sept, så då blir det. lovar att rapportera!

Evas blogg sa...

Det ser jag fram emot!