söndag 29 juli 2007

Jag mötte Lassie

Idag gjorde vi en familjeutflykt till Vaxholm. Växlande molnighet och risk för regnskurar utlovades och infriades. Som tur var mest när vi åkte båt och åt. På båten dit fanns flera kändisar, bla Marika med hund och Skellefte-teaterns (?)teaterchef (enligt svärmor). De skulle allihopa på någon fest på någon ö och när de såg varandra i kaffekön oh-ades och ah-ades det i mängder.

Maken var uppslukad av Harry Potter och inte alls intresserad av att leka paparazzi så bilder får både ni och kvällspressen klara er utan (å andra sidan är jag ju riktigt dålig på att föra över bilder från vår externa bildhårddisk till min vanliga dator och vidare till bloggen så det kanske inte gör nån skillnad ändå).

Dagen och utflykten var trevlig trots skurarna och vi hann hem lagom till middag och nattande av son. Imorgon börjar dagis igen och jag försöker förtvivlat komma på allt jag glömt inför starten med ny personal och så. Vore ju tex schysst att ge löneadministratören rätt siffror så de nya får rätt lön från början.

3 kommentarer:

Maria sa...

Mm, när personalansvariga är (relativt) nyförlöst, med påföljande dimmighet i huvudet, visar sig ju eventuella svagheter i föräldrakoop-systemet... ;o)

Du kan ju hälsa Lars att vi kan berätta hur det går, om han inte giter läsa vidare/har bättre saker för sig än att läsa om brådmogna engelska trollungar.

Jeez sa...

Jag har erbjudit mig att berätta också, fast jag inte läst boken än. Jag orkade inte igenom förra så den har jag också kvar. Nu är han iaf klar med den och livet återgår till mer normalt.

Anonym sa...

Om det var Undis/Sjörövar-Jenny ni såg, var det mycket riktigt teatern i Skellefteå, alltså Västerbottensteaterns, chef ni såg.