fredag 6 juli 2007

Fredag

Förmiddagen tillbringades ute i sandlådan på gården. Sonen hade tur och två systrar som går på samma dagis var hemma över helgen och de lekte picnic, klättrade på gungorna och busade i allmänhet medan jag och deras pappa pratade om ditten och datten.
Maken i sin tur rensade lite i källaren och hämtade så småningom bil för en tur söderut. De där hyllplanen som vi inte köpte sist till badrumsskåpen skulle inhandlas och så hägrade trafikleken på Hågelby. Hela Hågelby var en hit! Jättefina omgivningar (förstår verkligen att det är många som vill gifta sig där), roliga djur, trafikleken var fantastisk, det fanns fina keramikänglar på hantverksboden till pangpriser och fikat på caféet gott. Men jag vet inte om jag skulle våga mig dit en solig dag (risken finns ju att det då skulle vara tjockt med folk där och sånt gillas inte).


Det är jobbigt när man hela tiden får grus i skorna...


Lastbilskörkort måste ju vara lättare att få som sitt första, eller hur mamma?


Fåret vill också vara med på kort!


Ditåt ska vi! Mot ängen!

2 kommentarer:

Ms Garbo sa...

Kan ni inte åka till Hågelby när jag är ledig, så jag kan få bjuda på fika? Fattar ni hur nära Casa del Essa ni var!?

*ögonhimlar*

Jeez sa...

Japp. Vi fattar. Jag insåg det när vi kollade in vägbeskrivningen. Men jag har ju också ditt jobbschema så jag ringde inte...

Men en annan gång kan du få bjuda på fika när vi varit där och kört lite bil för E kommer inte acceptera att vi åker förbi utan att stanna :-)