lördag 23 juni 2007

Och det regnar här i Stockholm idag...

...Du har det säkert bättre än jag. Det händer inget särskilt. Jag har det ganska bra. Men det regnar här i Stockholm idag... (tävling: utan att använda någon annan sökfunktion än den egna hjärnan: känns igen från?)

Jag och sonen flydde till min mamma på eftermiddagen. Det blev en blöt promenad till och från tunnelbanan och rätt tungt med barnvagn i ena handen och paraply i andra på kullerstenar och uppförsbackar. Men jag tyckte mer synd om alla turister som planlöst och dyblöta fick vandra omkring i vår midsommardagsstängda stad. Det värsta som kunde hända mig, tänkte jag, var ju att förlossningen satte igång av ansträngningen (men tji fick jag).

Hos den ömma (mor)modern löstes korsord, lästes en och annan tidning och sovs medan sonen lagade mat, rev ost, dammsög, lekte med ryska dockor och tittade på bildspel av grillkåtebyggen.

Och så fick vi skjuts hem i regnet. Skönt. Det är bra bra med mammor.

5 kommentarer:

Ms Garbo sa...

Melodislingan har jag i huvudet, och jag hör en kvinnoröst och det låter gammalt, stickan andersson kanske, kan det vara någon av abba-tjejerna?

Jo, dagen har varit regnig och grå, urtrist väder faktiskt.

Jag föredrar solig högsommar utan någon som helst tvekan.

Carina W sa...

Caråååååla!! :D

Jeez sa...

carcol har vunnit ett nytt arbetsrum att betala och inreda helt själv! ;-)

Maria sa...

Äh, jag kunde också! Carola så klart. PÅ samma skiva som Tokyo, jag längtar till dig nu... inte sant?

Jeez sa...

Japp, första skivan :-)